Is het ook waar? - Reisverslag uit Montreuillon, Frankrijk van Margot Mol - WaarBenJij.nu Is het ook waar? - Reisverslag uit Montreuillon, Frankrijk van Margot Mol - WaarBenJij.nu

Is het ook waar?

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

03 Augustus 2014 | Frankrijk, Montreuillon

De stilte in mij en om me heen zuivert mijn gedachten.

Het stond er gisteren zo mooi - boven dat NRC artikel over mij in De Derde Helft.
Maar is het ook waar?, vroeg ik me af.
Reden genoeg om bij deze observatie stil te staan.
Stilte begint bij luisteren.
Luisteren voorbij de krekels.
Voorbij de luistervink en de houphoup hop.
Verder dan de boerenweg met voorbij denderende, hoog opgetaste hooiwagens.
Ik wist niet dat er een website over de stilte bestond: www.stilte.org
Maar de site is onder constructie.

Dan maar even naar onze volksdichter Toon.
Altijd goed voor een glimlach. Fijne zondag!

“Luisteren naar de hemel
Er valt van alles uit
De hagel hagelt hagelwit
De regens klateren luid
Luister als de storm begint
Naar het donderen van de donder
Luister naar de lentewind
Hij fluistert zo bijzonder
En luister naar het lieve lied
Van vogels in de luchten
Kijk omhoog naar het blije blauw
En hoor de mensen zuchten”

  • 03 Augustus 2014 - 09:24

    Jonas:

    Een nieuwe stilte, een nieuw geluid!

  • 03 Augustus 2014 - 11:47

    Sanne:

    ha, lieve margot,

    het is waar hoor, voor mij tenminste. een kwartiertje mindfulness en je laat je gedachten - met enige afstand, zonder emotioneel ingezogen te raken - voorbij gaan als wolkjes aan een blauwe lucht.
    Jij poetisch, doe ik effe zweverig.
    Daaaaaaaaaaaag. mooi zon(nige) dag sanne

  • 08 Augustus 2014 - 13:10

    Annet:

    Dag Margot, het was echt een verrassing eerst je foto op de NRC-pagina te herkennen en toen om te lezen waar je dit jaar bent en wat je doet en ervaart. Fijn om te weten omdat we toen we als collega's een kamer deelden je me al inspireerde tot afwisseling en nieuwe ervaringen naast het onderwijs, en daar niet te lang mee te wachten! Ik wens je fijne tijd in Frankrijk en goede voortzetting van je wandelen naar Compostella. Ik neem drie maanden verlof in november, voor een reis door stukjes Zuid-Amerika samen met Ron, mijn man. Het is ook ruim voor mijn 'derde fase' ( mooie typering trouwens) een genoegen om tijdelijk afstand te nemen en op een ander been gezet te worden door onderweg te zijn. Hartelijke groet, Annet Berntsen

  • 09 Augustus 2014 - 09:59

    Margot Mol:

    Beste Annet,
    Dankjewel voor je hartelijke reactie. Leuk, je herinneringen aan onze tijd op de Archimedeslaan. En heel veel plezier met jouw verlof in Zuid-Amerika.
    Tot ziens in 2015,
    Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

De eerste uitdaging tijdens mijn periode van levensloopverlof is een werkbezoek aan Zakouma National Park in Tsjaad. Ik zal er gedurende een maand werken als docent Frans en Engels. Volg mijn avonturen! De tweede uitdaging is een baan van twee maanden in Davos - in het Nederlands Astma Centrum. Ik ga er een collega vervangen op de Nederlandse middelbare school. Mijn taak zal vooral het begeleiden zijn van middelbare scholieren. Ze verblijven gemiddeld acht weken hier en mogen natuurlijk niet achterblijven op hun school in Nederland. UITDAGING? Uitdaging? Opeens houd ik niet meer van dit woord. Niet omdat er geen uitdagingen meer zouden zijn dit levensloopjaar. Maar gewoon omdat het zo trendy en soft klinkt. Het derde plan is een wandeling/fietstocht op weg naar Santiago. Ik ga de tocht ondernemen vanaf de plek waar ik een paar jaar geleden beleven ben: in Digoin, in het zuiden van de Bourgogne. Aan de Loire. Vandaar ga ik fietsen naar Le Puy. Een maand later ga ik te voet verder op de GR65 tot Figeac. En vandaar wil ik half oktober nog een stuk fietsen, hopelijk tot St Jean Pied de Port. Maar dat ligt aan het weer, mijn conditie, en de zegen van boven. Een beetje gelovig moet je wel worden als je je begeeft op de Camino.

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 71003

Voorgaande reizen:

06 Januari 2023 - 06 Juli 2023

Amansia

24 Februari 2020 - 26 Maart 2020

Zakouma2

04 December 2014 - 04 December 2014

Landen

14 Juli 2014 - 23 Oktober 2014

Onderweg naar Santiago

01 Januari 2014 - 12 Oktober 2014

Levenslooppas

01 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Davos en de Toverberg

05 Januari 2014 - 05 Februari 2014

Zakouma African Park, Tsjaad

Landen bezocht: